Každý, kto býva blízko frekventovanej cesty sa s ňou už isto stretol – zápcha. Má rôzne príčiny vzniku, rôznu dĺžku, no jedno má spoločné, likviduje spojky. Či už máte Opel Mokka, Opel Meriva alebo Opel Corsa, pohybu nižšiemu než 10 km/hod sa zrejme nevyhnete. Každú chvíľu zastavenie, rozbiehanie, to sú presne dôvody, kvôli ktorým manuálna prevodovka trpí. Predovšetkým trecie spojky sa v zápche šúchajú mimoriadne efektívne.
Ako teda jazdiť tak, aby ste spojku šetrili čo najviac? Predovšetkým treba povedať, že na životnosť spojky vplýva viacero faktorov. Ide najmä o vodičské schopnosti, techniku jazdy či samotnú starostlivosť o auto. Taktiež v meste trpí spojkový mechanizmus najviac, na diaľnici najmenej. Spojkovému systému tiež neprospieva, keď spojku vypínate na dlhšiu dobu, ako je potrebné na preradenie na ďalší stupeň. Pritlačené ložisko je vtedy v zábere a skracuje sa jeho životnosť. Ak mu už končí životnosť, budete to počuť vďaka hrčaniu na voľnobehu. Ako teda správne jazdiť v zápche? Nezastavujte!
Ak sa dá, tak odhadnite rýchlosť kolóny a pomaličkým krokom sa posúvajte vpred. Pre spojku je vždy oveľa lepšie, ak sa auto aspoň pomaly hýbe vpred, ako by sa malo vždy rozbiehať zo stoja. Tiež nechávajte spojku v zábere čo najkratšie. Predsa svoje auto poznáte najlepšie a viete, v akom momente spojka zaberá. Dobu trenia spojky sa vám tak podarí minimalizovať a prospeje to aj prítlačnému ložisku. Na záver sa ešte pokúšajte rozbiehať, na čo najnižších otáčkach. Pretože s čím väčším rozdielom otáčok zotrvačníka sa snažíte pohnúť, tým horšie pre celé hnacie ústrojenstvo vášho auta. Práve vtedy, sa totiž míňa trecie obloženie oveľa skôr. To spôsobí, že spojka už nedokáže preniesť krútiaci moment motora na prevodovku.